luni, 3 octombrie 2011

Fii atent/atentă!

Băiat fiind, niciodată nu mi-am pus problema schimbării cuvintelor la genul feminin când vorbesc despre mine (de exemplu "Sunt nelămurit." - fetele zic "Sunt nelămurită."). Probabil ele au bine definit procesul de transformare a cuvintelor la feminin pentru că foarte rar le-am auzit greşind.

Dar după cum am descoperit de curând, anumite cuvinte puse la feminin îşi pot schimba total sensul. Fii atent/atentă!
gem - gemă
fund - fundă
var - vară
furtun - furtună
pilot - pilotă
banc - bancă
cur - cură
tren - trenă
bar - bară
vin - vină
Destul de ciudat zic eu. Arată de parcă, fetele au luat cuvintele folosite de băieţi, le-au feminizat şi le-au dat alte sensuri mai potrivite pentru ele să le folosească. Evident, nu asta s-a întâmplat.
Au rămas stră-stră-stră-inventatorii cuvintelor fără idei.

5 comentarii:

  1. Nu pot să cred =))
    Mult îţi umblă mintea! :))

    RăspundețiȘtergere
  2. :)) Imi place! Eu zic ca stră-stră-stră-inventatorii cuvintelor chiar au ramas fara idei si, pe deasupra, erau femei. :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Ahaa...Cred ca ai elucidat misterul. :D
    Ma bucur ca va place. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Niciodată nu am pus problema aşa:)
    Interesant post.

    RăspundețiȘtergere